Pokreće Blogger.

[INTERVJU] Annette Greco o Dr.Hauschka kozmetici

 
Većina vas zna da osim što pišem blog, studiram farmaciju. Dosta sam zainteresirana za farmaceutsku tehnologiju i kozmetologiju pa sam zato bila oduševljena što sam dobila mogućnost intervjuirati Annette Greco, voditeljicu razvoja Dr.Hauschka kozmetike i WALA lijekova. Današnji post će biti upravo intervju s ovom moćnom ženom (kako i priliči na Dan žena) u kojem vas putem pitanja želim pobliže upoznati s Dr.Hauschkom, brendom o kojem ćete još čitati na mome blogu.


1.Što stoji iza imena Dr.Hauschka? Što vas razlikuje od drugih kozmetičkih tvrtki?
Iza imena Dr.Hauschka stoji fizička osoba - Rudolf Hauschka, Austrijanac rođen u Beču, po struci kemičar. U svome životu susreo se s Rudolfom Steinerom, utemeljiteljem antropozofije koji ga je jednom prilikom pitao: "Što je život? Što je život? Studirajte ritam, ritam je život."
Hauschku je razgovor naveo na razmišljanje te se počeo pitati što je zapravo život i eksperimentirati s vodenim ekstraktima. Uspio je načiniti ekstrakte koji su bili godinama stabilni, a vodene konzistencije.
1967., prije svih trendova, Rudolf Hauschka i Elisabeth Sigmund (austrijska kozmetologinja), osnovali su kozmetičku firmu - Dr.Hauschka.
Filozofija Dr.Hauschke je formulirati kozmetiku za duži period. Mnogi proizvodi koji su bili u prodaji 1967. postoje i danas. Ne slijedimo slijepo trendove i nastojimo zaista njegovati kožu.
Koža je slika vašeg ponašanja prema njoj na kojoj se vidi ako njegujete svoje tijelo. U Hauschki ne gledamo samo na jedan ciljani problem, već promatramo čovjeka u cjelini.
Uzmimo za primjer suhu kožu. Suha koža je samo simptom koji može imati više različitih uzroka. Mi ne želimo riješiti problem tako da koži jednostavno damo ono što joj nedostaje, već želimo koži dati mogućnost da se opet brine sama o sebi i uz to pripaziti na uzrok tog simptoma. Nije isto imati neurodermatitis, ili psorijazu. Potrebni su potpuno različiti proizvodi jer se radi o skroz drukčijim problemima. U jednom slučaju koža gubi previše vode, a u drugom je ne može zadržati. U našoj liniji za suhu kožu fokusirali smo se na neurodermatitis.
Pokušavamo kožu ponovno aktivirati kako bi mogla opet samostalno raditi.
Osim toga nam je važan i ekološki dio priče. Drago nam je da mladi danas isto paze na zaštitu okološ pa i mi postupamo u tome duhu jer imamo određenu socijalnu odgovornost.


2. Sami uzgajate biljke (koje rastu u Njemačkoj) u vašem botaničkom vrtu. Kako birate određene biljke za konkretne proizvode? Koristite li već poznate biljke, ili tražite nove, zanimljive biljke? Tražite li prvo biljku pa onda razvijate optimalan proizvod prema njenom učinku, ili imate najprije problem pred sobom za koji tražite najbolju biljku?
Za svaki proizvod je proces različit. Nekada prvo nađemo biljku s kojom želimo raditi jer u njoj vidimo potencijal i želimo vidjeti kod kojih bi nam problema mogla pomoći (tako je bilo kod podnevnog cvijeta koji koristimo u našoj liniji za suhu kožu), a nekada najprije imamo problem pred nama i moramo potražiti biljku koja ima potencijal da nam pomogne. Taj slučaj smo imali kada smo tražili biljku za našu nemasnu, noćnu njegu. Na kraju smo koristili jabuku jer je ona imala najbolji potencijal.
Raditi u razvoju je kreativan posao gdje je potrebno imati puno ideja, ali one ne nastaju pod stresom. Potrebno je otvoriti se i dati se inspirirati kako bismo dobili nove ideje. Kada ideja i pitanje sretnu jedno drugo, to je ono što želimo. Putujem često i tako tražim inspiraciju, a nekada me inspiriraju i slučajevi problema kože s kojima se susretnem na cesti pa me navedu na razmišljanje.


3. Znamo da su ljekovite biljke jako osjetljive i termolabilne i da je zbog toga teško raditi s njima i izolirati djelatne sastavnice. Koje postupke za ekstrakciju koristite u Vašem laboratoriju? Koristite li specijalne tehnologije, ili tradicionalne postupke poput maceracije, digestije, perkolacije? Kako izvučete maksimalno iz biljke? 
Želim se ovdje sjetiti Paracelsusa koji je rekao da je u prirodi potencijal, ali da je čovjek taj koji tog potencijala mora postati svjestan. Potrebni su glava, ruka i srce.
Ovisi o proizvodu koji ekstrakcijski postupak koristimo. Ne radi se o jednoj konkretnoj djelatnoj tvari, nego o cijeloj kombinaciji koja ima svoj učinak. Važno je paziti na kvalitetu, a ne na kvantitetu. Koristimo bezbroj različitih procesa (infuzija, dekokcija, destilacija...), ovisno o proizvodu koji oblikujemo.


4. Kako postupate kod formulacije novoga proizvoda? Koristite li postupke koji su inače svojstveni farmaceutskoj industriji, kakva istraživanja provodite? 
Nakon dobivanja gotovog ekstrakta, potrebno je 2.5 do 3 godine do gotovog proizvoda. Najčešće
krećemo od marketinga koji nam da informaciju da nam je potreban proizvod za npr. noćnu njegu. Pitamo se što čovjek u toj situaciji treba, koja biljka ima potencijal da nam pomogne i koji ekstrakcijski postupak ćemo koristiti.
Imamo most između čovjeka i biljke koji moramo prijeći, a to je galenska farmacija. Radimo s našim teamom na formulaciji jer je svaki sastojak bitan. Nemamo neku osnovnu recepturu kojoj samo dodamo aktivni sastojak, već pazimo na svaki pojedini sastojak.
Bitno je naravno da proizvod bude stabilan i kompatibilan s ambalažom. Radimo veliki broj istraživanja pa tako i proizvodnih, kozmetičkih i ispitujemo podnošljivost. Posebnu pažnju posvećujemo proizvodima koji su namijenjeni pojedinim kožnim bolestima, djeci, ili trudnicama. Tako kod naše Med linije taj dio traje čak i do 6 mjeseci.
Radimo po farmaceutskom standardu, DPP (dobra proizvođačka praksa), onako kako se proizvode i lijekovi.
Pokušavamo raditi s biljkama koje i inače možemo konzumirati i ne koristiti prepotentne biljke kada izrađujemo proizvode koji su namijenjeni za svakodnevno korištenje. Kod proizvoda koji se koriste akutno možemo koristiti nešto potentnije biljke jer se oni ne koriste svaki dan (npr. tormentilla).


5. Što je po Vama bitno kod njege kože? Na što je potrebno posebno pripaziti? 
Bitno je razumjeti kožu i njene potrebe. Dan i noć su za kožu potpuno različiti jer se odvijaju različiti procesi u tim razdobljima. Danju je koža orijentirana na zaštitu i želimo joj pomoći kod toga. Noću je koža jako aktivna, pH pada, pore se otvaraju i želimo koristiti nemasne proizvode kako bi svojoj koži dali priliku da se sama regenerira. Mislim da se danas koristi previše agresivnih peelinga (i mehaničkih i kemijskih) i prečesto koji kožu stanjuju i čine ju osjetljivijom. Postaje propusna i podložna različitim utjecajima. Potrebno je biti nježan prema koži.
Svi žele anti-aging proizvode i izgledati mlađe, a meni nije cilj izgledati 10 godina mlađe, već imati u svakom životnom razdoblju najbolju moguću kožu - zdravu kožu.



Dr.Hauschka, brend poznat po preparativnoj kozmetici, ovaj mjesec uvodi niz novih (i reformuliranih) dekorativnih kozmetičkih proizvoda, a ja sam prva blogerica u Hrvatskoj koja ih ima čast isprobati. Na slici možete vidjeti mali dio asortimana o kojem ćete uskoro čitati i ovdje pa se nadam da se tome veselite kao i ja.


Što mislite o prirodnoj kozmetici? Zašto je volite, ili zašto ne? Tko je vaša ženska inspiracija i motivacija? :)

*izvor fotografija biljaka: Press

Nema komentara