Pokreće Blogger.

Kako voditi uspjesan blog/Instagram profil?


 Često dobivam upite o tome kako napredovati sa svojim blogom, ili Instagram profilom pa sam odlučila natipkati seriju o postova o toj temi. U prvome ću navesti ključne stvari bez kojih je gotovo nemoguće postići višu razinu bloganja.



1. Oprema

Oprema je prvi korak jer bez nje ne možete stvarati sadržaj. To ne znači nužno da od svojih teško zarađenih novaca trebate izdvajati pozamašne svote za profesionalnu opremu (DSLR, stativ, svjetla...), već da morate izvući najbolje od onoga što imate. Svakako vam je potrebno nešto čime ćete slikati, bio to digitalni fotoaparat, DSLR, ili kamera na novijim mobitelima. Ako vas najviše zanima Instagram, mobitel će vam možda biti najbolja i najpraktičnija opcija, iako ja za svoje fotografije najčešće koristim DSLR.
Osim toga, za blog vam je potreban i laptop/PC (iako možete koristiti tablet i mobitel, ali će vam biti teže i trebat će vam više vremena). Moj savjet je da ne ulažete u skupu i dodatnu opremu dok vam se to ne isplati. Iako danas neki zarađuju prosječnu plaću svojim društvenim mrežama u Hrvatskoj, kvalitetna oprema nije garancija za takav uspjeh pa se nemojte zaletavati kupnjom skupih uređaja da biste na kraju ostali razočarani statistikom.
Iskoristite sve resurse koje imate kod kuće i pronađite način kako njima doći do najboljih rezultata. Tako sam radila i ja dok sam još koristila digitalni fotoaparat za slike na blogu!
Osim digitalne opreme, važna je i ona obična - rekviziti za fotografije. To mogu biti cvijeće, ukrasi koji već imate kod kuće, odjeća, hrana i piće, knjige i sve što vam se uklapa bojama i veličinom u vaš kadar.


2. Rad, vrijeme i ustrajnost

Iako se na prvu čini da je vrlo jednostavno voditi blog, a naročito Instagram profil jer samo morate okinuti fotografiju i zakačiti je na profil, u stvarnosti to nije tako. Ovo nije jadikovka o tome kako je ovo težak posao, već realan prikaz stvarnosti. Iza kvalitetnog sadržaja stoji puno uloženog vremena koje ćete morati izdvojiti ako želite napredovati jer će ljudi na vas naprosto zaboraviti ako ne objavljujete redovito i naći druge zanimljive blogove/profile kojih danas ima zaista puno.
Uhvatite ritam objavljivanja i čvrsto ga se držite. Čisto kao primjer, na svom blogu objavljujem najmanje jedan post tjedno, a obično ih bude dva do tri. Na Instagramu se trudim objaviti barem jednu fotografiju dnevno, a najdraže mi je kada ih je dvije. To ne znači da ja ne propustim koji tjedan za blog, ili dan za Instagram, ali meni ovo nije posao, već hobi pa si to mogu dopustiti.
Planirajte objave unaprijed i pripremite sadržaj za razdoblje tijekom kojeg nećete imati dovoljno vremena za pisanje i fotografiranje.
Budite ustrajni u onome što radite jer uspjeh ne dolazi preko noći, bit će vam potrebno određeno vrijeme da vas ljudi zamijete, a to vrijeme je individualno i ovisi između ostalog o tome koliko se trudite.


3. Kvalitetan sadržaj i profesionalnost

Ovu stavku ne trebam posebno objašnjavati jer se nadam da je svima jasno da je potrebno imati kvalitetne fotografije i tekstove. To uključuje korištenje potrebne opreme i programa za fotografije, a provjeravanje pravopisa za tekstove. Čak i ako niste izvrsni poznavatelji jezika na kojem pišete, postoje stranice na kojima možete provjeriti točnost i ispraviti najveće pogreške koje su upravo one koje ljudima upadaju u oči kada nešto čitaju.
Što se tiče suradnji s brendovima, uvijek budite profesionalni i provjerite pravopis mailova prije, no što ih pošaljete i općenito pazite na način na koji ih pišete (izbjegavajte smajliće i tri točkice, osim ako i sam brend ne njeguje takav stil pisanja, a suradnje ugovarajte službenim mailom koji ste otvorili za blog/Instagram). Odgovarajte na e-mailove u pristojnom roku. Ne očekujte da će svi htjeti suradnju s vama i slati vam ponude i nemojte biti ljuti ako vas netko odbije, već nastavite raditi na svom sadržaju, a trud će se kad tad isplatiti. Ne morate prihvatiti svaku ponudu koja vam stigne na mail, pazite na to da se brend uklapa u sadržaj koji inače dijelite. Nema puno smisla (ni za vas, a ni za brend) da promovirate madrace, ako inače pišete beauty blog.
Jasno naznačite svoje uvjete za suradnju i napomenite ih brendu, a bilo bi dobro da ih navedete i na blogu. Izbjegavajte dijeljenje službenih mailova PR-ova brenda, radije samom brendu preporučite nekoga za koga mislite da bi mogao biti dobar suradnik i tako (profesionalno) skrenite pozornost na tu osobu/blog.
Profesionalnost uključuje iskrenost u pisanju i objavljivanju sadržaja pa nemojte lagati svojim čitateljima, samo zato što ste nešto dobili (ili ste plaćeni za to). Ovakve stvari je vrlo lako izbjeći uvjetima o kojima sam maloprije pričala pa s time ne biste trebali imati problema. Naznačite koji su proizvodi dobiveni na poklon, koji su postovi sponzorirani i po potrebi objasnite čitateljima što to uopće znači i naznačite da to ne utječe na vaše mišljenje (ako je to tako, a trebalo bi biti).



4. Komunikacija sa čitateljima i pratiteljima

Ovo je najvažnija stavka ako želite stvoriti pravi community koji će željno iščekivati vaše objave. Odgovarajte na komentare i poruke, a ako ih previše nastojte odgovoriti na najčešća pitanja u FAQ postovima.
Odličan način povezivanja sa čitateljima su i Q&A postovi u kojima odgovarate na njihova pitanja (ja to volim raditi na instastoryu gdje pozovem ljude da mi šalju pitanja u direct).
Postavljajte i vi njima pitanja i tako ih potaknite na komunikaciju, otvorite raspravu o nekoj temi i čekajte komentare, sigurno će ih biti.
Pratite feedback i nastojte objavljivati sadržaj koji vaši čitatelji i pratitelji najviše vole (koristan alat je Google Analytics za blogove, ali i sama statistika bloggera), a podatke o tome ćete saznati lajkovima i broju prikaza na blogu. Možete i otvoreno od njih tražiti prijedloge za nove postove i tako učvrstiti vezu čitatelj-bloger.
Obavezno otvorite društvene mreže za svoj blog (Instagram, FB stranicu...) i održavajte ih. Dijelite tamo svoje nove postove kako bi ih ljudi mogli vidjeti i pročitati.


5. Suradnja s drugim blogerima i influencerima

Pod suradnjom ne mislim nužno na ispijanje kave na zagrebačkoj špici, već na umrežavanje s ljudima koji stvaraju sličan sadržaj kao i vi. Komentirajte međusobno slike, postove, dijelite profile koji vam se sviđaju i tako povećajte doseg objava. Nemojte očekivati stotine lajkova, a u isto vrijeme skrolati feedom, a da nikome ne ostavite srce. Imam sreću pa sam putem bloga (a naročito Instagrama) upoznala divne ljude s kojima svakodnevno komuniciram (o običnom životu) i zato mi je gušt surađivati s drugim ljudima. Možete na primjer organizirati gostovanja na drugim blogovima, zajednička darivanja i tematske postove koje ćete objaviti isti dan.
Ne morate si biti dobri sa svima, to je nemoguće i nepotrebno, već se okružite ljudima koji vas inspiriraju i izazivaju pozitivne osjećaje u vama svojim objavama (i privatno).


Nadam se da sam obuhvatila najvažnije stavke i odgovorila na neka od pitanja u ovom postu. Očekujte i zasebne postove o opremi i ostalim temama s više detalja i savjeta, a ako vas nešto posebno zanima, napišite mi to u komentarima (ovdje, na FB stranici, na Instagramu, mailu...) pa ću se potruditi obraditi to u nastavku ovog serijala.

Ako želite, možete pratiti i na Instagramu: @classifiedbeauty


Što biste vi dodali ovom popisu? Slažete li se sa mnom? Mislite li da je potrebno puno vremena za uspješno bloganje? Što vam je najbitnije na blogovima, a što vas smeta? Pišite mi! :)

4 komentara

  1. Hvala za sažet i koristan tekst. Svakako bih željela još ovakvih tekstova o opremi i savjetima. Osobno mislim da je potrebno uložiti dosta vremena za voditi uspješan blog, jer to nije samo natipkati nešto i okinuti par fotki kako većina misli. Na blogovima mi je prije svega bitna ta iskrenost o proizvodu, dobre fotke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slazem se s tobom da stoji jako puno rada iza svega. Drago mi je sto ti se svidio tekst, uskoro nastavljam s ovakvim postovima, prvi ce biti o opremi. :)

      Izbriši
  2. Jako koristan tekst. Slozila bih se da za uspjesan blog treba vremena i to je tacno. Ja iskreno ne volim da vidim neuredan blog (pod tim mislim da nista nije na svom mjestu, cve je razbacano, slike katastrofa - to me tako jede) , favorite postove, ne volim da citam wishliste to me tako smara (iako ih sama pravim :D) ..

    Charming Coco

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene isto smetaju nepregledni blogovi i obicno ih izbjegavam jer se ne mogu snaci. I sama znam napisati post tematike koju sama ne volim citati, ali citatelji ih vole pa idem sistemom ponuda-potraznja pa te razumijem. :D

      Izbriši