Pokreće Blogger.

[TRAVEL DIARY] Dvije države, dva grada, četiri dana - Kopenhagen



Nakon južnijih krajeva, prekrasne Italije (koje ćete se još nagledati, budite bez brige), put me odveo u Skandinaviju. Prvi put sam se našla u sjevernom dijelu Europe, a sigurna sam da neće biti i zadnji. Zašto? Čitajte dalje.
Ovo neće biti članak pun savjeta jer ih zapravo niti nemam, bilo je ovo last minute putovanje i imala sam osiguran smještaj, tako da vam oko toga ne mogu pomoći, ali svakako je korisno tražiti smještaj koji je na dobroj udaljenosti do centra s biciklom (možete ga unajmiti na svakom koraku) koji je glavno prijevozno sredstvo u oba grada. Podijelit ću ovaj travel diary u dva dijela, po jedan za svaki grad jer vam puno toga želim pokazati.

Do Kopenhagena najlakše je doći avionom, direktan let traje manje od dva sata, a ni karte nisu toliko skupe ako ih kupite unaprijed. Na aerodromu se vrlo lako snađete jer nije velik i svi će vam vrlo rado pomoći ako imate nekakvih pitanja, a karte za vlak i ostali javni prijevoz možete kupiti na automatima na aerodromu.

Za prvi posjet Skandinaviji ova kombinacija gradova je idealna jer unutar istog dana možete posjetiti dvije države. Naime, Kopenhagen i Malmo povezani su mostom, a vlakom vam treba oko pola sata s jednog do drugog odredišta. Cijena karte u jednom smjeru je oko 10 € (nemojte zaboraviti identifikacijski dokument, osobnu ili putovnicu, jer vas policija može pregledati zbog pojačanih kontrola na granici, iako se nama to nije dogodilo). Moj plan putovanja je išao tako da sam prvi i zadnji dan provela u Kopenhagenu zbog leta, a dva dana između sam uživala u Švedskoj. Vidjela sam sve što sam imala na popisu u svojoj glavi, bez puno žurbe i većinu vremena hodajući.

Nisam htjela klasični turistički obilazak, već sam odlučila šetati i vidjeti gdje će nas put odvesti. U Kopenhagenu smo najprije vidjeli prekrasnu gradsku vijećnicu, a potom nastavili do Strøgeta, njihove najpoznatije shopping ulice koja je rezervirana samo za pješake. Posebno me se dojmilo kako je popločan pod. 




Putem smo naletjeli i na Rundetårn, okrugli toranj, djelo Christiana IV. Do vrha ne vode stepenice, već je pod ravan jer su tako konji mogli dospjeti do vrha i prenositi knjige, budući da se unutra nalazila knjižnica. Danas služi kao opservatorij s kojeg možete vidjeti veći dio grada.




U kraljevom vrtu, u samome centru grada, zamijetit ćete palaču Rosenborg, staru oko 400 godina.
Jedna od zanimljivosti koju možda niste znali, zastava Danske najstarija je zastava na svijetu!




Prvi dan smo završili u Nyhavnu, novoj luci, gdje se nalaze one prekrasne šarene zgrade koje uvijek gledamo po Instagramu. To je jedino mjesto gdje sam osjetila turističku gužvu, ali ona ipak nije usporediva s onom u Rimu. Samo mjesto je predivno i nikako ga nemojte preskočiti kada posjetite Kopenhagen.


Zadnji dan smo započeli tako što smo došli do Børsen, danske burze i također jedno turistički atraktivno mjesto zbog šiljka na krovu sačinjenog od četiri savijenih zmajevih repova koji doseže visinu od 56 metara. 


Šetnju smo nastavili Christianhavn kanalom, usput pogledali baroknu crkvu Vor Frelsers Kirke na koju se također moguće popeti kako bi se razgledavao grad.




Možda i najzanimljivija činjenica o Kopenhagenu je da se unutar njega nalazi slobodni grad Christiania, djelomično autonomna anarhistička zajednica. Ulaz je zadnje što možete slikati, sve poslije toga strogo je zabranjeno. Prvo što ćete zamijetiti je miris marihuane u zraku koja je zabranjena u Danskoj, ali dozvoljena u Christianiji (tako da pripazite na to jer bi vas u Danskoj lako mogli uhititi zbog posjedovanja i konzumiranja) te se tamo prodaje na štandovima kao povrće na placu. Unutar zajednice živi oko 1000 ljudi, imaju i svoju školu te budite obzirni i poštujte njihovu privatnost ako ćete šetati naseljem. 


Nastavili smo šetati, a nekako dospjeli i do sveučilišne knjižnice, okružene prekrasnim vrtom, fontanom i cvijećem. 


Naravno da sam morala posjetiti još jedno instagramično mjesto kad sam već tamo - Palads Teatret. Radi se o kinu koje je naprosto predivno, žao mi je što nisam stigla pogledati neki film jer je i unutrašnjost šarena.


Time (i oproštajnom pizzom) završio je moj kratki, ali ispunjeni posjet Kopenhagenu. Svakome bih preporučila da ga posjeti i prošeće ulicama grada. 
Svakako očekujte i nastavak (ili bolje rečeno sredinu) priče i moja iskustva u Švedskoj.

Jeste li bili ikada u Kopenhagenu? Što vam se najviše svidjelo? :)

M.

Nema komentara