Pokreće Blogger.

Kako sam naučila švedski?


 Već neko vrijeme se bavim učenjem švedskog jezika pa sam shvatila da je vrijeme da vam nešto više o tome ispričam.


Mala napomena na početku:
Tekst sam pisala prije razbuktavanja pandemije i prije potresa, ne bih komentirala švedski plan borbe protiv zaraze, niti išta u tom pogledu.
Mislim da je sada odličan trenutak za učenje stranog jezika, uz uvjet da se odvija online! :) Mnogi imaju previše slobodnog vremena, a zašto ga ne iskoristiti za nešto pozitivno? Možda uskoro sve prestane pa ćemo se pitati zašto vrijeme nismo bolje iskoristili. A kada sve prestane, onda ćete moći otputovati u zemlju čiji ste jezik učili, sjesti u kafić i sami naručiti kavu.

Švedsku sam prvi put posjetila 2018. godine i instantno se zaljubila. Klima, priroda, organiziranost i multikulturalnost su ono što me osvojilo i potaklo da sve više istražujem švedsku kulturu pa tako i njihov jezik.


Kako je švedski u skupini germanskih jezika, s, između ostalim, engleskim i njemačkim (koje već pričam), zaključila sam da bih mogla imati prednosti u učenju i odvažila se početi!
Moji prvi koraci su bili Duolingo i gledanje serije Most (koju ovim putem preporučujem svima bez obzira na to uče li švedski ili ne) pa sam brzo dobila želju za pravom edukacijom jer je Duolingo za mene više bila zabava kako bih vidjela kako mi se čini jezik.

Prije točno godinu dana krenulo je moje formalno obrazovanje švedskog, s jednim intenzivnim jezikom gdje sam u sklopu 80 sati nastave unutar jednog mjeseca prošla cijelu A1 i A2 razinu, što je bilo vrlo zahtjevno, no ne i nemoguće, upravo zbog predznanja iz njemačkog i engleskog.

Nakon toga sam nastavila gledati švedske filmove i serije (na svtplay.com možete gledati puno toga, između ostalog i vijesti), čitati novine i pokušati upiti što više znanja.

Odlučila sam svoje ljeto provesti ponovo u Švedskoj, ovoga puta na tečaju jezika (drugi dio mog formalnog obrazovanja), u jednom internatu gdje smo praktički od 0 do 24 učili jer smo međusobno smjeli pričati samo švedski. Tri tjedna toga tečaja dovela su moju konverzacijsku moć na razinu da se mogu sporazumijevati sa Šveđanima, iako još uvijek sramežljivo i sa zadrškom. Bila sam smještena u B grupu i nakon tečaja moja razina je bila između B1 i B2.


Provela sam  još neko vrijeme u lijepoj Švedskoj, istražujući Göteborg, Stockholm i Malmö, a onda sam se zaputila natrag u lijepu našu. Ovdje sam upoznala nekoliko Šveđana koji su bili u Hrvatskoj u sklopu studentske razmjene i s kojima sam neformalno vježbala pričati i pisati kroz narednih 5 mjeseci. Zbog njih sam naučila još puno zanimljivosti o švedskoj kulturi, a usput stekla i jako dobre prijatelje.



Onda je došlo vrijeme za novi tečaj, ovog puta sam se odlučila na individualnu nastavu u Eduka Centru u Zagrebu jer grupne tečajeve na višim razinama teško pronaći (zadnje testiranje mi je bilo B2/C1), a individualnim pristupom mogu sama birati na čemu ću raditi i kada ću imati sate (što mi je važno jer radim u dvije smjene).

Uzela sam deset sati, a fokus su mi bili dodatno vježbanje gramatike i pisanje tekstova što do sada nisam radila. Moram pohvaliti ekipu iz Eduke jer su svi jako simpatični i topli, na ulazu je preslatki stolić gdje se može napraviti čaj, kava, ili natočiti vode i predavaone su lijepe i uredne. Moja predavačica Ivana Šarić zaslužuje posebnu pohvalu za energiju koju je donijela na svaki sat, kliknule smo odlično od prvoga dana što je također važno za uspjeh edukacije.
Pitala me odmah na čemu želim raditi i u skladu s time svaki sat pripremala materijale. Svoj cilj sam ispunila, napisala sam tekst od 300 riječi (iako prije ovih sati nikada nisam pisala duže tekstove) i položila ispit s rezultatom C2! To ne znači nipošto da sam gotova s učenjem, no znam na čemu trebam raditi i na što ću se fokusirati u narednom razdoblju.




Moj savjet za sve koji se odluče na učenje švedskog (ali i drugih jezika) jest da na nižim razinama uče u grupi jer je to najzabavniji način kako steći dobre osnove (koje su preduvjet za sve dalje), a na najvišim razmišljati o individualnoj nastavi koja se može personalizirati.

Eduka Centar osim švedskog nudi i razne druge jezike (kao na primjer korejski što mi zvuči tako egzotično i zanimljivo), ali i mnoštvo drugih edukacija za odrasle osobe. U ponudi se može naći sve od klasičnog Excela pa do digitalnog marketinga. Često se tu mogu naći i besplatne radionice pa možete vidjeti sviđa li vam se njihov način rada.

Moje je iskustvo pozitivno i svakako bih vam preporučila Eduku kao mjesto učenja jer ih osim kvalitete edukacije krasi i jako ugodna atmosfera (a iznenadili biste se koliko je to važno).

Važno je napomenuti i pohvaliti da se radi o isključivo ženskome timu, što me dodatno veseli jer znamo koliko je teško biti poduzetnik općenito, a kamoli ženski. One su svijetli primjer i nadam se da će biti što više sličnih u budućnosti!

Pratite @edukacentarzagreb na Instagramu, imaju trenutno super tečajeve i radionice online, a tamo objavljuju sve informacije i brdo drugih savjeta dok rade od doma!

Nema komentara